Některá fakta a rozhodnutí se často zdají být neměnnými, ani u společnosti Lagoon tomu není jinak. Jako příklad uveďme spolupráci s konstrukční kanceláří VPLP architects, nejproslulejším studiem v oblasti návrhů závodních vícetrupých lodí, nebo rozhodnutí používat místo zásuvných pohyblivých kýlů kýly pevné, které přináší jednoduchost, bezpečnost, možnost nechat katamaran nasednout na dno a vysokou ochranu před nárazy pod čárou ponoru.
I přes tato zdánlivě neměnná fakta přináší každý model Lagoon něco nového a často se jedná o zásadní inovaci, která promění svět cruisingových katamaranů a přispěje k dalšímu vylepšení života na lodi.
Řadou SEVENTY, Lagoon vstoupil do světa luxusních jachet nad 24 m. Ihned si připsal prvenství, protože představil soukromou pláž v podobě vyklápěcího boku majitelského apartmá.
U tohoto modelu bylo poprvé použito VPLP zkušeností. Konstrukce trupů závodních jachet a části plováků pod ponorem jsou plošší – díky tomu vzniká při vyšších rychlostech plavby vztlak a vzduchové bublinky kolem trupu umožňují zvýšit rychlost plavby, jako u závodních jachet.
Dalším triumfem motorového katamaranu Lagoon 630 MY byla „Transatlantická plavba” po vlastní ose na výstavu v Miami, kterou zvládl za 14 dní průměrnou rychlostí přes 8 uzlů a se spotřebou 12,5l/hodinu.
Stěžeň vzadu umožňuje použití velké samopřehazovací kosatky, která velmi usnadňuje ovládání katamaranu.
Lagoon 52 přinesl řádově vyšší komfort do kategorie 50ti stopých katamaranů, díky mimořádně prostornému kokpitu a obrovskému flybridge s centrálně umístěným naklápěcím kormidelním stanovištěm. Modelů Lagoon 52 bylo vyrobeno už více než 100 kusů!
Lagoon 450 dokonce počtem vyrobených kusů i oblibou předčil Lagoon 440. Oba modely patří k nejoblíbenějším katamaranům pro charter a svým majitelům, resp. investorům, nabízí mimořádné výnosy. V roce 2018 byla čtyřistapadesátka nahrazena modelem Lagoon 46.
Později přinesl Lagoon 620 novinku ve vnitřním uspořádání: možnost přemístit kuchyň ze salonu (který tak zůstává v plné šíři k dispozici jako obytný prostor) do zadní kajuty v levém plováku. Tím dochází k úplnému oddělení prostoru pro posádku a vnitřního prostoru katamaranu, který je zcela vymezen hostům. Tento koncept používají dnešní modely LAGOON SIXTY a SEVENTY.
Kromě hybridní technologie Lagoon 420 také představil mimořádně prostorný interiér a oddělené WC a sprchový kout předních kajut. Model 420 byl vyhledáván pro vysoký výkon motorů a vnitřní komfort.
Velká okna v trupu přinesla více světla do všech kajut. Vyrobeno bylo 423 kusů, následně na tento model navázal Lagoon 450 a Lagoon 46.
Všechny uvedené prvky se natrvalo usídlily ve výrobě katamaranů a Lagoon 440 definoval nový standard třídy. Tento velmi úspěšný model byl nahrazen modelem Lagoon 450, který se konkurenci ještě více vzdálil a je stále lídrem trhu v této kategorii katamaranů.
Na tradici motorových katamaranů navázal Lagoon až v roce 2014, a od té doby je lídrem i v této oblasti.
Všechny následující modely katamaranů Lagoon používají vertikální zasklení.
ALTUMARE spol. s r.o.
Veveří 456/9
602 00 Brno
IČ: 26229668
Tel: +420 774 812 446
E-mail: info@altumare.cz
Web: www.altumare.cz
Skype: officealtumare
Modely lodí
Proč Lagoon
Plavba na katamaranu
Luxusní dovolená na jachtě
Klub Lagoon
Služby
Kontakt
ALTUMARE, Authorized LAGOON distributor
LAGOON, originální stránky výrobce
Videa LAGOON, pojďte se podívat
LAGOON Bazar, ověřené použité katamarány