Zkušenosti a inovace

Některá fakta a rozhodnutí se často zdají být neměnnými, ani u společnosti Lagoon tomu není jinak. Jako příklad uveďme spolupráci s konstrukční kanceláří VPLP architects, nejproslulejším studiem v oblasti návrhů závodních vícetrupých lodí, nebo rozhodnutí používat místo zásuvných pohyblivých kýlů kýly pevné, které přináší jednoduchost, bezpečnost, možnost nechat katamaran nasednout na dno a vysokou ochranu před nárazy pod čárou ponoru. 

I přes tato zdánlivě neměnná fakta přináší každý model Lagoon něco nového a často se jedná o zásadní inovaci, která promění svět cruisingových katamaranů a přispěje k dalšímu vylepšení života na lodi. 

Uveďme několik milníků z historie Lagoon

2017 – SEVENTY

Lagoon SEVENTY 7 se stal novou vlajkovou lodí společnosti Lagoon. I když jen na rok, jelikož se jí krátce poté stala motorová verze tohoto katamaranu – model SEVENTY 8.

Řadou SEVENTY, Lagoon vstoupil do světa luxusních jachet nad 24 m. Ihned si připsal prvenství, protože představil soukromou pláž v podobě vyklápěcího boku majitelského apartmá.

2016 - LAGOON 42

Lagoon 42 se přesně trefil do zájmu majitelů i charter operátorů. Kompaktní velikostí, prostorným interiérem a mimořádnými plavebními vlastnostmi i snadným ovládáním.

U tohoto modelu bylo poprvé použito VPLP zkušeností. Konstrukce trupů závodních jachet a části plováků pod ponorem jsou plošší – díky tomu vzniká při vyšších rychlostech plavby vztlak a vzduchové bublinky kolem trupu umožňují zvýšit rychlost plavby, jako u závodních jachet.

2014 - LAGOON 630 MY

Model Lagoon 630 MY byl vstupem do světa velkých motorových jachet. Ihned po svém představení získal Lagoon 630 MY prestižní cenu Invictus Yacht Trophies za nejlepší interiérový design motorové jachty v kategorii 50 až 80 stop!

Dalším triumfem motorového katamaranu Lagoon 630 MY byla „Transatlantická plavba” po vlastní ose na výstavu v Miami, kterou zvládl za 14 dní průměrnou rychlostí přes 8 uzlů a se spotřebou 12,5l/hodinu.

2012 – LAGOON 52

Lagoon 52 byl prvním modelem Lagoon, u kterého konstrukční kancelář VPLP využila svoje zkušenosti ze světa závodních vícetrupých lodí a navrhla katamaran se stěžněm posunutým výrazně vzad. Přispělo to ke zvýšení komfortu, výkonnosti i snadnějšímu ovládání lodi.

Stěžeň vzadu umožňuje použití velké samopřehazovací kosatky, která velmi usnadňuje ovládání katamaranu.

Lagoon 52 přinesl řádově vyšší komfort do kategorie 50ti stopých katamaranů, díky mimořádně prostornému kokpitu a obrovskému flybridge s centrálně umístěným naklápěcím kormidelním stanovištěm. Modelů Lagoon 52 bylo vyrobeno už více než 100 kusů!

2010 – LAGOON 450

Lagoon 450 byl nástupcem modelu 440, a také prvním výsledkem spolupráce Lagoon s věhlasným designérským studiem Nauta Design. Nové interiéry tohoto modelu odstartovaly úspěšnou spolupráci trvající dodnes.

Lagoon 450 dokonce počtem vyrobených kusů i oblibou předčil Lagoon 440. Oba modely patří k nejoblíbenějším katamaranům pro charter a svým majitelům, resp. investorům, nabízí mimořádné výnosy. V roce 2018 byla čtyřistapadesátka nahrazena modelem Lagoon 46.

2009 – LAGOON 620

Lagoon 620 byl 15 let vlajkovou lodí Lagoon. Model 620 má vynikající plavební vlastnosti, včetně neuvěřitelné rychlosti. Úspěch tohoto modelu předčil očekávání, vyrobeno bylo více než 100 kusů.

Později přinesl Lagoon 620 novinku ve vnitřním uspořádání: možnost přemístit kuchyň ze salonu (který tak zůstává v plné šíři k dispozici jako obytný prostor) do zadní kajuty v levém plováku. Tím dochází k úplnému oddělení prostoru pro posádku a vnitřního prostoru katamaranu, který je zcela vymezen hostům. Tento koncept používají dnešní modely LAGOON SIXTY a SEVENTY.

2006 – LAGOON 420 HYBRID

Již v roce 2006 pochopil Lagoon význam hybridního pohonu. Na efektivní využití dieselového a elektrického motoru to ale bylo příliš brzy, technologie ještě nebyly dostatečně spolehlivé a výkonné. 

Kromě hybridní technologie Lagoon 420 také představil mimořádně prostorný interiér a oddělené WC a sprchový kout předních kajut. Model 420 byl vyhledáván pro vysoký výkon motorů a vnitřní komfort.

2004 – LAGOON 440

Lagoon 440 způsobil revoluci v této třídě katamaranů: poprvé představil koncept kormidelního stanoviště umístěného na flybridge, přední kokpit, spodní část trupu pod salonem měla poprvé tvar křídla racka (při pohledu zepředu) pro usměrňování vln na rozbouřeném moři a eliminaci nárazů vln do podlahy salonu.

Velká okna v trupu přinesla více světla do všech kajut. Vyrobeno bylo 423 kusů, následně na tento model navázal Lagoon 450 a Lagoon 46.

Všechny uvedené prvky se natrvalo usídlily ve výrobě katamaranů a Lagoon 440 definoval nový standard třídy. Tento velmi úspěšný model byl nahrazen modelem Lagoon 450, který se konkurenci ještě více vzdálil a je stále lídrem trhu v této kategorii katamaranů.

2000 – LAGOON POWER

LAGOON 43 byl prvním čistě motorovým katamaranem značky LAGOON. Modelu Lagoon 43 bylo vyrobeno celkem neuvěřitelných 113 kusů!

Na tradici motorových katamaranů navázal Lagoon až v roce 2014, a od té doby je lídrem i v této oblasti.

1998 – LAGOON 380

Lagoon 380 poprvné uvedl na trh koncept katamaranu se zcela oddělenými motorovými prostory v zadní části plováků. Výsledkem byla lepší zvuková izolace a lepší ovladatelnost katamaranu při plavbě na motor. Zcela vzadu uložený motor umožnil umístit lodní šrouby za kormidla, a zvýšil tak jejich účinnost při manévrování s použitím motoru.

1997 - Lagoon 410 - vertikální okna

U tohoto modelu katamaranu byla poprvé použita vertikální okna. Ta přinesla více světla do interiéru, ale snížila jeho zahřívání, zvětšila užitný prostor v salonu i jeho využití. Potlačila efekt zvětšovacích skel, kterými trpí zaoblená okna.

Všechny následující modely katamaranů Lagoon používají vertikální zasklení.

Prosíme, zadejte e-mail pro stažení dokumentu.